zaterdag 13 januari 2007

kastje --> muur

Van morgen ben ik nog twee appartementen gaan bekijken. De eerste was wel erg klein. Het had een (weliswaar grote) keuken en een slaapkamer maar geen woonkamer. De keuken moet dus als woonkamer gebruikt worden. De tweede was helemaal nieuw en erg mooi met heel veel glas op het zuiden. Maar volgens mij zijn er erg veel geïnteresseerden voor.

Vanmiddag ben ik met mijn kapotte simkaart teruggegaan naar de winkel. Ze konden daar bevestigen dat de kaart kapot was maar om hem te ruilen moest ik naar een andere winkel. Dus ik naar de andere winkel. Eerst ben ik nog een paar keer terug geweest om te vragen waar die andere winkel precies was omdat ik hem niet kon vinden. Ik zocht naar een ander filiaal van dezelfde keten maar dat bleek het niet te zijn. Nadat ik daar uiteindelijk een eeuwigheid heb staan wachten konden ook zij me vertellen dat de kaart inderdaad kapot was. Maar ze konden met verder niet helpen omdat het een internet product is. Ik moet een 0900 nummer bellen of een formulier op de website invullen :-(.

Vanavond heb ik een TopCoder wedstrijd gedaan. De 'easy' kwam me heel erg bekend voor, ik moet nog uitzoeken waar ik hem van kende maar volgens mij heb ik iets dat er erg op lijkt al eerder bij TopCoder gezien. Daarna heb ik eerst de 'hard' bekeken voordat ik naar de 'medium' ging. Deze had ik binnen 5 en een halve minuut af! Daarna de 'medium' gelezen. Ik snapte het idee maar er zat een bug in mijn algoritme die ik niet heb kunnen vinden voor het eind van de wedstrijd. In de Challenge Phase faalde mijn 'hard' :-(. Het bleek dat ie te langzaam was. Ik heb helaas het vermoeden dat ie in C++ wel snel genoeg geweest zou zijn en dat ook de Java oplossing binnen de tijd moet kunnen runnen met wat optimalisatie. Maar dat moet ik nog proberen. Zou in ieder geval wel gaar zijn...

Geen opmerkingen: