dinsdag 9 januari 2007

Dag 2

Vanmorgen heb ik me eerst ingeschreven op het kreisburo (stadsdeelkantoor?). Ik mocht daar wat geld en gegeven afgeven. Ze gaan nu een pas maken en dan sturen ze me een brief dat ik het af kan halen. Maar ik weet eigenlijk niet of ik hier post kan ontvangen, ik kon tussen de brievenbussen beneden in ieder geval geen vinden met mijn huisnummer erop. Ik denk dat ik morgen maar even ga vragen of ze het naar kantoor kunnen sturen.

Daarna ben ik naar de bank (UBS) gegaan om een rekening te openen. Het meisje dat me hielp vroeg eerst of ik een credit card en spaarrekening en nog meer onzin wilde. Toen ik zei dat dat (nog) niet nodig was vertelde ze me dat het goedkoper was om het wel te nemen omdat het allemaal een jaar gratis in de welkomst aanbieding zit die goedkoper is dan een gewone rekening. Ik heb het me dus toch maar allemaal laten aansmeren.

Daarna weer allemaal interessante praatjes gehad bij google, onder andere over hoe de zoekmachine en allemaal getallen (aantal computers, bandbreedte, aantal pagina's in de index) die ik natuurlijk weer niet mag vertellen...

Vanavond heb ik bij de fietsenwinkel een achterslot, dat ik zaterdag besteld had, op mijn fiets laten zetten. Dus ik hoef nu minder bang te zijn dat mijn achterwiel gestolen wordt. Toen ik thuis kwam stond de telefoon (een vaste, als je het nummer wil moet je het maar even vragen per email ofzo) die ik aangevraagd had binnen. Ik kan nu dus gebeld worden zonder dat het mij geld kost (en zonder dat het beltegoed opeens op kan zijn). Ik had zaterdag ook al een prepaid simkaart gekocht maar die wordt om de een of andere reden niet geaccepteerd door mijn telefoon. De verkoper zei dat het een simlock was maar die heb ik nu voor de tweede keer verwijderd en hij zegt nog steeds "kaartfout" :-(. Ik wilde sowieso eigenlijk wel een nieuwe telefoon kopen maar ik heb geen idee welke. Eigenlijk hoop ik dat Apple binnenkort een telefoon op de markt brengt.

Mijn nieuwe Mac heeft trouwens een camera dus als je wilt zien hoe mijn apartement eruit ziet moet je me maar even skypen. Dat was het voor nu geloof ik wel weer.

1 opmerking:

Unknown zei

Hoi David,

Ik heb goed nieuws voor je. Apple heeft net de iPhone gelanceerd. www.apple.com/iphone. kost rond de 400 euro, maar ik weet niet waneer die waar beschikbaar wordt.

Ik hoop dat je de voorwaarden van die bank goed heb bekeken. Soms hopen ze gewoon dat mensen de creditcard misbruiken zodat ze rente kunnen trekken. Ze zijn echter ook geneigd om je vast te zetten in wurgcontracten, zodat je na een jaar alles dubbel terugbetaald wat je gratis heb gekregen.

mvg,
Jasper