vrijdag 9 februari 2007

paspoort

Ik heb vandaag een paspoort aangevraagd op het consulaat. Het gaat iets van 4 weken duren dus ik ga waarschijnlijk pas naar de VS na mijn wintersportvakantie. Die nieuwe pasfoto regels zijn echt belachelijk. Ze zijn bij de pasfoto winkel bijna een uur bezig om eraan te voldoen. Achtergrond veranderen, contrast bijstellen (het lijkt wel alsof ik lippenstift op heb :-S), formaat aanpassen. En mijn hoofd is blijkbaar te smal om überhaupt aan de regels te kunnen voldoen want die zeggen zowel hoe hoog als hoe breed je gezicht op de foto moet zijn. Daarnaast zijn er nog 32 regels. Wie ze bedacht heeft moet nodig opgesloten worden en de sleutel vernietigd.

5 opmerkingen:

Unknown zei

Ha ha ha! weet je nog dat ik zei dat ik blij was dat ik een nieuw paspoort had laten maken nog net voordat die nieuwe regels kwamen, toen ik je op tv liet zien alle problemen die mensen hadden met pasfoto's die steeds maar werden afgekeurd?

David zei

Ja, maar toen was het nog niet mijn probleem ;).

Unknown zei

Misschien kun je wat brooddeeg aan de zijkanten van je hoofd plakken.

Jasper zei

Hoe ben je Zwitserland ingekomen zonder passpoort? of ben je illegaal?

iig, als jou hoofd niet voldoet aan de paspoort regels dan is er duidelijk iets mis met je hoofd. Er hebben immer meerdere mensen zich erover gebogen om te zorgen dat de regels zo goed mogelijk zijn. Dat jij niet mee wil werken getuigt van een slechte instelling aan jou zijde. Je bent vast ook crimineel. Zou verklaren waarom je het land wil verlaten.

kan me overigens herinneren ergens in 93 dat ik ook in Washington D.C. maar bij 1 speciale fotozaak terecht kon voor mijn hollandsche pasfoto's. Dit nadat ik al 10 gebruik maakte van een foto van mij toen ik 7 was... Maar mijn hoofd voldoet iig aan de regels.

David zei

Ik zo'n Europese identiteitskaart en die werkt toevallig ook in Zwitserland. Maar niet in de VS.