zaterdag 14 april 2007

koud

Ik had speciaal nog korte broeken uit Amsterdam meegenomen maar het is hier gewoon koud! Gistermiddag in de volle zon was het wel erg warm maar 's ochtends en 's avonds is het koud in van middag was het ook niet warm.

En ze kunnen hier heel slecht Engels (in winkels enzo, bij Google kunnen ze het wel). Veel mensen zijn slecht te verstaan door een spaans accent en de mevrouw die de hotelkamer kwam schoonmaken verstond mij niet eens. Volgens mij kon ik nog beter Spaans dan zij Engels.

Verder is het wel behoorlijk wat ik ervan had verwacht: palmbomen, lage huizen, grote auto's enzo. Toch is het wel raar om te zien dat America echt bestaat en niet alleen in films :-).

2 opmerkingen:

Unknown zei

Dat was precies mijn eerste reactie toen ik voor de eerste keer in Canada aankwam en al die enorme auto's zag, dat de wereld die ik gewend was in films te zien ineens echt bleek te bestaan!

Unknown zei

Ha! California is zo groot, om dan niet te spreken van heel amerika, dat je echt wel moet kijken naar wat de lokale klimaat doet.

Dat je daar mensen tegenkomt die geen engels kunnen is niet zo gek. Vraag een amerikaan er maar over. Het zijn hoogst waarschijnlijk illegalen. Die hebben geen rechten en kunnen ten alle tijden teruggestuurd worden naar waar dan ook. Maar ze werken voor niks en je kan ze als oud vuil behandelen. Dit is niet hypocriet ofzo. De economie daar kan bijna niet meer zonder hun, maar dat is een bijzaak. Rechten hebben ze niet, want ze zijn toch illegaal? Het is nog net geen slavernij, omdat ze juist willen dat die mensen oprotten als ze hun werk gedaan hebben.

Grappig die reactie van 'Het bestaat echt'. Heb ik nooit met amerika gehad, maar toen ik in japan was en alle aparaten tegen me gingen praten voelde ik me wel een beetje in een manga, dus ik ken het gevoel.