zaterdag 4 oktober 2008

Opera en Raften

Dinsdag werd de opera La Traviata opgevoerd in het centraal station van Zurich. Ik was benieuwd dus ik ben er even naar toe gegaan om te kijken. Het station was echt stampvol en het was moeilijk iets op te vangen van wat er gebeurde. Ik sloot ergens aan in een menigte en naarmate er mensen weg gingen kwam ik meer vooraan te staan. Tot ik op een gegeven moment door had dat daar alleen het orkest speelde en dat er niet gezongen werd.
Toen besloot ik naar de andere kant van het station te gaan. Omdat het zo vol was leek het het makkelijkst om de roltrap omlaag te nemen en aan de andere kant weer de roltrap omhoog. En bovenaan de roltrap zat ik opeens middenin het stuk. Ik weet niet wat er aan de hand was maar de acteurs liepen rond en begroetten elkaar alsof er iets gevierd werd. En het publiek werd er ook bij betrokken. Alles is ook op de landelijke televisie uitgezonden maar dit stukje is zelfs op de BBC geweest. Na precies 1 minuut kun je mij op de rug zien met zwart t-shirt met in het wit "I'm feeling lucky" erop.


http://news.bbc.co.uk/2/hi/entertainment/arts_and_culture/7645872.stm



En donderdag was er een team-uitje en zijn we met z'n elven gaan raften op de Rijn. We waren met 2 boten dus dat gaf een mooie gelegenheid voor competitie, nat spatten en piraterij :-). Het water was wel erg koud maar omdat we een wetsuit droegen was het eigenlijk alleen koud aan onze voeten. Hier zijn de foto's die een collega gemaakt heeft:


http://picasaweb.google.com/veselin.raychev/Rafting#

Geen opmerkingen: