zondag 11 november 2007

perf review en readability

In september moesten we allemaal "performance review feedback" over elkaar schrijven. De managers hebben daar vervolgens over vergaderd om te bepalen hoe goed iedereen bezig is. Dat was vorige week afgerond. Daarna kreeg iedereen te lezen wat anderen over hun geschreven hadden. Was wel apart om te lezen wat er over me geschreven werd. Erg positief in ieder geval. Wat mij het meest op viel is dat verschillende mensen zeiden dat ik erg gedreven ben om "the right thing" te doen. Dat klinkt zo misschien wat vaag maar het past volgens mij helemaal bij mij :-).

Vorige week ontdekte ik dat er iets in een heel algemene C++ library van Google anders werkte dan ik zou verwachten. De anderen uit het team waren het met me eens dus ik besloot om het te fixen. Daarna heb ik het voor review gestuurd naar Sanjay, de maker van die library, een Google Fellow (dat is een hoge titel waarvan we er 5 hebben in Google). De change was in 1 keer approved B-). Deze week is mijn verandering in de code gepusht naar alle instanties van de zoekmachine.

Donderdag heeft mijn manager me genomineerd voor readability reviewer. "Readability" is iets wat je nodig hebt voor een programmeertaal om code in die taal te kunnen submitten zonder extra approval. Om readability te krijgen moet je een stuk code voor "readability review" sturen naar een speciale reviewer die er extra op let of alles wel volgens de style guide gaat. Dit is vooral om ervoor te zorgen dat iedereen ongeveer in dezeflde stijl programmeert. Ik vond het wel een eer om hiervoor voorgedragen te worden en het lijkt me wel leuk om te doen. Even afwachten of ze me willen hebben.

1 opmerking:

Unknown zei

Je bent gewoon goed bezig, zoals altijd. Op naar de top! :)