woensdag 12 september 2007

Knabenschiessen

Maandagmiddag was een halve vrije dag in verband met het nationale feest Knabenschiessen. Ik moest wel lachen om die naam omdat ik al helemaal voor me zag hoe het hele land de straat op zou gaan om kleine jongetjes neer te schieten. Maar helaas is de naam niet zo ambigu in het Duits want met die betekenis zou het Knabenerschiessen moeten zijn. Het ging nu om de traditie dat kinderen aan het eind van de zomer een schietwedstrijd houden. Maar omdat wij niet zo geïnteresseerd waren in kinderen met geweren besloten we om de middag spelletjes te spelen.

We hebben vooral Mafia gespeeld. Dat is een rollenspel waarbij je elkaars rol niet weet en de Mafie moeten de onschuldigen ervan overtuigen dat zij niet maar anderen schuldig zijn. Het waren dit keer best interessante potjes, natuurlijk ook omdat ik iedere keer won :-). Vooral het laatste potje was mooi, daar wist ik aan het eind iedereen ervan te overtuigen (inclusief mijzelf) dat mijn strategie gegarandeerd de onschuldigen zou laten winnen. Achteraf bleek dat de Mafia nog hadden kunnen winnen als ze anders gespeeld hadden maar toen was het te laat :-).

Vandaag heb ik voor het eerst sinds ruim 7 weken weer meegedaan aan TopCoder. Ik had niet zo veel geoefend sinds dien en dat was wel te merken want het ging vrij moeizaam. Maar mijn rating is uiteindelijk toch een paar puntjes gestegen (maar dat verandert misschien nog omdat een paar inzendingen verkeerd beoordeeld waren).

4 opmerkingen:

Joost zei

Is inderdaad een vrij eenzijdige bezigheid dat bloggen voor je vriendjes in NL, maar goed dat je hettoch doet want nu had ik een leuke ochtend!

Bevalt het buitenland leven nog? Hier in Tokyo alles super, alleen beetje veel werken soms (rare jongens die Japanners), maar wel lekker veel public holidays... Maandag weer!

greetz

Joost

Unknown zei

Ja je moet echt zeuren voor meer reacties hoor :)

Ik dacht eerlijk gezegd niet meteen aan het meerknallen van jongetjes, maar aan het afschieten van die jongetjes zelf. Levende kanonskogels enzo, ook best leuk :)

blatest zei

Dus als ik het goed begrijp ging je, omdat je geen jongetjes wilde neerschieten, voor mafia spelen.

Rare jongens, die Zwitsers ;-)

David zei

Hey, bedankt voor de reacties. Beetje suf syteem alleen want ik heb nog niet gevonden hoe ik email notificatie kan krijgen van reacties dus als ik niet zelf ga kijken weet ik niet dat ze er zijn. Ja, ik weet het, dan moet ik het er zelf bij maken ;-), maar er is nog zo veel wat gedaan kan/moet worden!